PRAVIDLA PRO PODÁVÁNÍ PODNĚTŮ, PŘIPOMÍNEK A STÍŽNOSTÍ
Uživatel, opatrovník, nebo jiný zákonný zástupce dle rozhodnutí soudu, osoba blízká (pouze v případě, že uživateli jeho zdravotní stav neumožňuje stížnost podat), osoba zmocněná uživatelem nebo zaměstnanec domova má právo podat stížnost, podnět nebo připomínku, které se týkají poskytovaní sociální služby.
Podání stížnosti
Stížnost můžete podat ústně, písemně (e-mail, pošta) nebo telefonicky a to i anonymně. K podání písemné stížnosti můžete použít volný list papíru nebo předtištěný formulář, který máte k dispozici u Schránek na podněty, připomínky, stížnosti a pochvalné dopisy (dále jen „Schránka“), u vedoucích pracovníků, u sociálních pracovnic nebo u zaměstnanců na sesternách. Stížnost můžete podat osobně, prostřednictvím svých zástupců nebo také na jednání Stravovací komise nebo besedě s uživateli a vedením domova, které se konají v předem stanovených termínech. Písemnou stížnost můžete vložit do Schránky. Uživatelům, kteří mají sníženou schopnost pohybu je k dispozici také mobilní Schránka. Ta koluje mezi uživateli na patrech nebo Vám jej může donést kterýkoliv zaměstnanec, klíčový pracovník, rodinný příslušník, dobrovolník, zaměstnanec externí firmy aj.). Stížnost můžete také podat osobně nebo prostřednictvím svého zástupce klíčovému pracovníkovi, vedoucímu pracovníkovi, řediteli nebo kterémukoliv zaměstnanci. Pokud máte obtíže v komunikaci, můžete k podání stížnosti využít Komunikační knihu s piktogramy, která je umístěna na každém pobytovém patře.
Způsob vyřízení stížností
Po převzetí stížnosti ji zaměstnanec předá svému nadřízenému, který ji nechá zapsat do evidence stížností a informuje ředitelku domova.
Stížnost zpravidla vyřizuje vedoucí zaměstnanec, jehož úseku se to týká.
V průběhu řešení stížnosti jednáme se všemi osobami, kterých se stížnost týká, všichni mají možnost se k situaci vyjádřit.
O způsobu vyřešení stížnosti, případně o nápravných opatřeních budete informováni písemně, pokud to situace vyžaduje, následuje pak osobní konzultace pro upřesnění.
Stížnost vyřídíme do 30 dnů ode dne doručení, v případě prodloužení lhůty budete o tomto písemně informováni.
V případě anonymní stížnosti budete informováni na nástěnkách v domově, kde bude vyvěšen její stručný obsah společně s odpovědí.
Pokud nejste spokojeni s vyřízením Vaší stížnosti nebo nebyla-li stížnost vyřízena v zákonem stanovené lhůtě, můžete se obrátit k nadřízenému orgánu (zřizovatel domova - město Hlučín) nebo k jinému nezávislému orgánu (Český helsinský výbor, ombudsman, MPSV aj.) s podnětem na prošetření postupu při vyřizování stížnosti. Žádost na MPSV mustí být podána do 60 dnů ode dne doručení inforamce o způsobu vyřízení stížnosti nebo od uplynutí lhůty pro její vyřízení.
KONTAKTY
Domov pod Vinnou horou, p. o.
Dlouhoveská 1915/91
748 01, Hlučín
595 020 571
recepce@ddhlucin.cz
VEDENÍ DOMOVA:
ředitelka domova 595 020 573 reditel@ddhlucin.cz
manažer kvality 595 020 577 manazer@ddhlucin.cz
vedoucí služeb 595 020 576 dps@ddhlucin.cz
vedoucí stravovacího a technického provozu 595 020 578 stravovani@ddhlucin.cz
vedoucí sociální péče socpece@ddhlucin.cz (domov pro seniory)
vedoucí sociální péče dzr@ddhlucin.cz (domov se zvláštním režimem)
vedoucí zdravotní péče zdravpece@ddhlucin.cz
ADRESA ZŘIZOVATELE:
Město Hlučín
odbor rozvoje a školství
Mírové náměstí 23
748 01 Hlučín
ADRESA VEŘEJNÉHO OCHRANCE PRÁV:
Kancelář Veřejného ochránce práv – ombudsman
Údolní 39
602 00 Brno
e-mail: podatelna@ddhlucin.cz
tel: 542 542 888
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ČR
Na Poříčním právu 1/376
128 01 Praha 2
e-mail: posta@mpsv.cz
tel: 221 921 111