Stížnosti

PRAVIDLA PRO PODÁVÁNÍ PODNĚTŮ, PŘIPOMÍNEK A STÍŽNOSTÍ

Uživatelé domova, opatrovník, osoba zastupující uživatele, rodinný příslušník, zaměstnanec či jakýkoliv občan, který jedná v zájmu uživatele, má právo podat stížnost, podnět nebo připomínku, které se týkají kvality a způsobu poskytované služby.

Podání stížnosti

Stížnost můžete podat ústně, písemně (e-mail, pošta) nebo telefonicky a to i anonymně. K podání písemné stížnosti můžete použít volný list papíru nebo předtištěný formulář, který máte k dispozici u Schránek na podněty, připomínky, stížnosti a pochvalné dopisy (dále jen „Schránka“), u vedoucích pracovníků, u sociálních pracovnic nebo u zaměstnanců na sesternách. Stížnost můžete podat osobně, prostřednictvím svých zástupců nebo také na jednání Stravovací komise nebo besedě s uživateli a vedením domova, které se konají v předem stanovených termínech. Písemnou stížnost můžete vložit do  Schránky. Uživatelům, kteří mají sníženou schopnost pohybu je k dispozici také mobilní Schránka. Ta koluje mezi uživateli na patrech nebo Vám jej může donést kterýkoliv zaměstnanec, klíčový pracovník, rodinný příslušník, dobrovolník, zaměstnanec externí firmy aj.). Stížnost můžete také podat osobně nebo prostřednictvím svého zástupce klíčovému pracovníkovi, vedoucímu pracovníkovi, řediteli nebo kterémukoliv zaměstnanci. Uživatelé s poruchou řeči či sluchu mohou k podání stížnosti využít Afatický slovník nebo piktogramy (grafický znak vyjadřující určitý pojem či stav).

 

Způsob vyřízení stížností

Po převzetí stížnosti ji zaměstnanec předá svému nadřízenému, který ji nechá zapsat do evidence stížností a informuje ředitelku domova.

Stížnost vyřizuje vedoucí zaměstnanec, jehož úseku se to týká.

V průběhu řešení stížnosti jednáme se všemi osobami, kterých se stížnost týká, všichni mají možnost se k situaci vyjádřit.

O způsobu vyřešení stížnosti, případně o nápravných opatřeních budete informováni písemně, pokud to situace vyžaduje, následuje pak osobní konzultace pro upřesnění.

Stížnost vyřídíme do 28 dnů ode dne doručení, v případě prodloužení lhůty budete o tomto písemně informováni.

V případě anonymní stížnosti budete informováni na nástěnkách v domově, kde bude vyvěšen její stručný obsah společně s odpovědí.

Pokud nejste spokojeni s vyřízením Vaší stížnosti, můžete se obrátit k nadřízenému orgánu (zřizovatel domova - město Hlučín) nebo k jinému nezávislému orgánu (Český helsinský výbor, ombudsman, MPSV aj.) s podnětem na prošetření postupu při vyřizování stížnosti.

KONTAKTY

Domov pod Vinnou horou, p. o.

Dlouhoveská 1915/91

748 01, Hlučín

595 020 571

recepce@ddhlucin.cz

 

VEDENÍ DOMOVA:

ředitelka domova                  595 020 573             reditel@ddhlucin.cz

manažer kvality                    595 020 577             manazer@ddhlucin.cz

vedoucí služeb                      595 020 576             dps@ddhlucin.cz                        

vedoucí stravovacího a technického provozu               595 020 578          stravovani@ddhlucin.cz

koordinátor sociální péče                                       socpece@ddhlucin.cz       (domov pro seniory)

koordinátor sociální péče                                       dzr@ddhlucin.cz               (domov se zvláštním režimem)

vedoucí zdravotní péče                                          zdravpece@ddhlucin.cz

                                                           

ADRESA ZŘIZOVATELE:

Město Hlučín

odbor rozvoje a školství

Mírové náměstí 23

748 01 Hlučín

 

ADRESA VEŘEJNÉHO OCHRANCE PRÁV:

Kancelář Veřejného ochránce práv – ombudsman

Údolní 39

602 00 Brno

e-mail: podatelna@ddhlucin.cz

tel: 542 542 888

 

MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ČR

Na Poříčním právu 1/376
128 01 Praha 2

e-mail: posta@mpsv.cz

tel: 221 921 111                                                       

 

 

Dokumenty ke stažení